ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
|
10426-05-13
30/12/2013
|
בפני השופט:
נועה גרוסמן
|
- נגד - |
התובע:
אל על נתיבי אוויר לישראל בע"מ
|
הנתבע:
1. מנורה מבטחים ביטוח בע"מ 2. פריץ קומפניס ישראל טי בע"מ 3. Fedex Trade Network Transport & Brokerage Italy s.r.l. 4. Air Conosolidators Israel Ltd ACI 5. Battaglino S.B.C. s.r.l. 6. Carioni Spedizioni Internazionali s.r.l
|
|
החלטה
כללי:
לפני בקשה לסילוק על הסף של תביעה או לחילופין להורות על סילוק על הסף של סכום התביעה העולה על מגבלת האחריות הקבועה בדין.
המבקשת, היא הנתבעת 1, חברת אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ, תקרא מכאן ולהבא "אל על". המשיבה , היא התובעת, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ, תקרא מכאן ולהבא "מנורה". המשיבה מס' 2 , פריץ קומפניס ישראל טי בע"מ היא הנתבעת 2 תקרא מכאן ולהבא "פריץ".
יתר המשיבות הן פורמליות גרידא, לא הגישו תגובה, ולכן התייחסות אליהן תהיה רק אם יש בכך צורך .
טענות המבקשת:
אל על גורסת כי דין התביעה להימחק על הסף מן הנימוקים הבאים:
א.ישנה הודעת בעל דין כי הנזק ארע כאשר המטען היה בחזקת המשגר, המבוטחת של התובעת.
ב.לא ניתנה הודעת מחאה כדין לאל על בדבר הנזק הנטען ולכן אין התובעת רשאית להעלות היום טענות כנגד אל על.
ג.אל על לא הוזמנה להשתתף בשמאות המשותפת, דבר המצביע על חוסר אחריותה על הנזק ולחילופין, על היזק ראייתי.
ד.לחילופי חילופין יש לדחות את התביעה על הסף בכל סכום העולה על מגבלת האחריות הקבועה בדין ובהסכם בין הצדדים.
טענות המשיבה 1 "מנורה":
מנורה גורסת, כי סילוק על הסף הוא סעד הניתן בלית ברירה ובענייננו אין מקום לסעד זה.
לגופם של דברים, טוענת מנורה, כי המטען אשר כלל 3 אריזות במשקל כולל של 3,870 ק"ג ובנפח כולל של 7,924 ליטר הגיע לישראל בחודש אוגוסט 2011 לצורך בדיקות אצל המזמינה חברת "טבע". לאחר שנבדק ונמצא תקין לשביעות רצונה, הוא נשלח חזרה לסניף האירופי של היצרן היפני במילאנו כשהוא תקין וטוב וארוז באריזה חדשה לצורך עבודות נוספות.
המטען הופקד ביום 6.10.11 בידי אל על לצורך הובלתו לנמל התעופה מלפנסה שבמילאנו, איטליה. אל על הוציאה שטר מטען נקי במסגרתו התחייבה למסור את המטען במצב תקין במלפנסה.
המטען הובל אוירית ע"י אל על מנמל תעופה בן גוריון בישראל לנמל התעופה בליאז' בלגיה ושם נמסר ע"י המבקשת לאחד מסוכניה, לצורך הובלתו במשאית מליאז' למילאנו.
מדובר במסלול נסיעה בן 850 ק"מ הכולל גם מעבר בהרי האלפים.
מנורה סבורה כי המעבר היבשתי נעשה ע"י אל על כדי לחסוך בעלויות של טיסה ישירה למילאנו. כאשר נמסר המטען בנמל התעופה מלפנסה ביום 13.10.11 הוברר כי אחת משלושת האריזות הגיעה הפוכה על צידה, פתוחה ונוזל ממנה שלג.
הערה נרשמה בכתב ידו של נציג המשיבה הפורמאלית 4 על גבי שטר המטען.
ביום 16.10.11 נשלחה הודעת מחאה למשיבה הפורמאלית 1, הסוכנת של המבקשת.